INFORMATION

LEVERANSVILLKOR

Moms ingår i samtliga priser. Leverans av samtliga produkter och tillbehör inom Sverige sker i första hand med DHL eller Postnord. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den inom 1-2 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Om paketet trots detta går i retur till oss medför detta extra fraktkostnader som du som kund måste betala. Ej uthämtat paket debiteras 300 kr extra.

Fraktkostnader

Vi skickar till fast pris om 89 kr till privatpersoner i Sverige med undantag för icke skrymmande och lättviktsförsändelser vilka skickas mot avgift om 79 kr. Leveranser till övriga Norden och Europa debiteras enligt avtalslista hos DHL.

Leveranstid

Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar. Leveranstiden varierar något beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att du som kund ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt inom den uppskattade leveranstiden. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören, vid fördröjning kontaktas du via e-post. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

Din leverans aviseras via sms till din mobiltelefon, var därför noggrann så att du uppger rätt mobilnummer när du beställer. Det skickas 2 SMS, påminnelsen går ut efter 7 dagar. Om du inte har någon mobiltelefon, lämna blankt i den rutan. Paketet aviseras då med post.

Transportskador och andra fel

Vid transportskada behöver detta anmälas till vår kundtjänst via e-post eller telefon omgående, allra senast 5 dagar efter mottagande för att vi ska kunna göra en reklamation hos leverantör och skicka ersättningsprodukt till dig. Det är också viktigt att du sparar emballage tills ärendet är hanterat.

Vid synlig skada på paket vid leverans: Detta rapporteras till transportör eller ombud vid utlämnandet. Transportören eller ombudet skall då förse dig med ett så kallat skadekvitto. Detta behöver sedan skickas in till oss tillsammans med bilder där skadan framträder tydligt.

Vid dolda skador på innehåll: Det är viktigt att du öppnar emballaget och inspekterar din vara så snart som möjligt efter mottagandet. Skulle något ha gått sönder under transporten behöver du ta bilder på skadan och skicka dem till oss via e-post inom 5 dagar efter mottagandet. Känner du dig osäker, kontakta oss.

Vid övriga fel följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet.

Beroende på felets omfattning sker omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Ångerrätt och retur

För att kunna ångra ditt köp och returnera dina produkter behöver produktförpackningarna vara obrutna och produkterna vara i oförändrat skick. Om du ångrar ditt köp behöver du kontakta oss via e-post: info@mustcarepro.se eller via telefon allra senast inom 14 dagar efter det att du mottagit dina produkter men hör gärna av dig så snart som möjligt. Vid ångrat köp står du som köpare för returfrakten. Ditt returpaket ska skickas enligt våra anvisningar och emballaget vara av samma standard som det emballage du mottog från oss. Återbetalning av produkternas värde sker så snart som möjligt efter att vi mottagit produkterna i retur dock senast inom 14 dagar, fraktkostnader ersätts inte. Vid återbetalning använder vi om möjligt samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om detta inte är möjligt sker återbetalningen enligt överenskommelse.

Erbjudanden och kampanjer

Vi har vid olika tillfällen tidsbegränsade erbjudanden eller kampanjer – det kan röra sig om exempelvis procentuell rabatt, prisavdrag, värdekupong och/eller fri frakt på köp eller på köp som uppnår ett visst värde. Om inget annat anges i samband med kampanjen eller erbjudandet gäller dessa rabatter Mustcare Pro’s egna varor, dvs. de varor vi själva producerar, främst fodertillskott till häst.

Kampanjer eller erbjudanden sker ofta med en så kallad rabattkupong eller erbjudandekod. Värdet av  och under vilken tidsperiod dessa koder och kuponger är giltiga uppges i samband med det specifika erbjudandet eller kampanjen. Rabattkuponger och erbjudandekoder kan om inget annat anges användas en gång per fysisk person under tiden erbjudandet eller kampanjen är giltig.

PERSONUPPGIFTSPOLICY

Vi på Mustcare Pro AB respekterar och skyddar dina personuppgifter, de delas inte med obehöriga, säljs inte eller används i något annat syfte än vad som uppges här.

Du har rätt att på begäran att få veta vilka personuppgifter vi har lagrade gällande dig samt att få informationen rättad eller borttagen, så vida inte lagen kräver att vi sparar uppgifterna. För att kontakta oss angående dina personuppgifter skriver du till: info@mustcarepro.se

Fullfölja avtal

Vi samlar in och lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att en beställning och leverans ska kunna genomföras samt för att motverka bedrägeri.

Vi samlar in, behandlar och sparar i den mån du angivit följande information:
Namn, Faktureringsadress, Leveransadress, e-postadress, telefonnummer samt den IP-adress beställningen genomförts från.

Dessa uppgifter lagras i vårt kundregister på databas tills överförs till vårt bokföringsunderlag, Svenska bokföringslagen kräver att underlag sparas i sju år efter aktuellt räkenskapsår är slut.

Om du väljer att upprätta ett användar- eller kundkonto på www.mustcarepro.se så kommer du uppgifter som du anger vid skapande av kontot att sparas på databas till du själv väljer att radera ditt konto.

Varför samlas IP-adressen in?

IP-adress sparas vid köp för att motverka bedrägeri. IP-adressen läses även av Wordfence, en plugin för webbsäkerhet som skyddar hemsidan från spam, hackning och intrångsförsök genom att bland annat tolka om användaren är en bot eller människa. Vi använder oss även av Google Analytics för att se hur vår hemsida används. Som till exempel hur många besökare vi har, hur webbsidan används, se vissa demografiska uppgifter som land och stad. Detta presenteras för oss som anonym statistik. Google Analytics använder sig för vissa analyser av besökarens IP-adress. Du kan välja att inte tillåta att Google Analytics att samla in din data genom ett tilläggsprogram till din webbläsare, du hittar programmet här.

Både Google Analytics och Wordfence använder sig av Cookies, du kan läsa mer om vilka cookies som används på www.mustcarepro.se här.

Andra parter

I vissa fall är det nödvändigt att vi delar dina personuppgifter med andra parter, som till exempel fraktbolag. Vi samarbetar enbart med seriösa företag som respekterar dina personuppgifter, har väl utarbetade processer för personuppgiftsbehandling och hos vilka dina uppgifter är skyddade.

Beställning inom Sverige genomförs via Klarna Checkout, Klarna samlar självständigt in de uppgifter du anger, namn, adress, leveransadress, e-post, telefonnummer, inklusive den betalningsinformation du uppger, du kan läsa mer om hur Klarna hanterar dina personuppgifter här.

Vid utcheckning via Paypal samlar Paypal in dina uppgifter inklusive din betalningsinformation läs mer om Paypal’s personuppgiftsbehandling här.

De personuppgifter som är nödvändiga för att leverans av din beställning ska kunna genomföras lämnas vidare till aktuellt fraktbolag, inom Sverige är det i första hand DHL, i enstaka fall Postnord, men reserverar oss rätten att använda annat fraktbolag vid behov.

DHL:s behandling av personuppgifter:
Postnords behandling av personuppgifter hittar du här.

För att kunna upprätthålla webbsida och e-handelsservice behöver vi ge andra parter åtkomst till våra system för drift och nödvändig teknisk support, detta rör sig främst om webbyrå och webbhostingföretag.

E-post

Vi tillhandahåller kundtjänst via e-post och som användare eller kund är du alltid välkommen att kontakta oss både via e-post och på telefon. För kundtjänstärenden kommer din e-postadress att sparas tillsammans med ditt namn och eventuella andra personuppgifter du uppgivit om dessa är nödvändiga för att kunna hantera ärendet. Uppgifterna lagras och dina e-postmeddelanden sparas så länge som ärendet är aktuellt eller efter överenskommelse. Vi raderar inaktiva ärenden och kopplade personuppgifter efter maximalt två månader. Ett ärende som saknar ny uppföljning efter slutet av månaden då den senaste kommunikationen inkom kommer att raderas senast sista arbetsdag i påföljande månad.

När du blir kund hos oss kommer din e-postadress användas av oss om vi behöver komma i kontakt med dig gällande din beställning. Din e-postadress och ditt förnamn kan också komma att överföras till vår e-postservice för att vi som företag ska kunna hålla kontakten med dig som kund och kunna erbjuda dig att ta del av nyheter och förmåner.

Tävlingar och kampanjer

Vid tävlingar och kampanjer kommer vi spara de uppgifter du uppgett som är nödvändiga för att administrera tävlingen. Hur länge vi sparar uppgifterna anges i villkoren för respektive tävling. Att du deltar i en av våra kampanjer eller tävlingar innebär inte att vi får rätt att använda dina personuppgifter på annat sätt än vad som uppges i respektive villkor för deltagande.